Gaming Only Driving-Fun.com Planeet HS Loodzwaar.com DailyBase.nl
05-05-2010 19:10
Wilders, profeet van de angst (2)

Wilders, profeet van de angst (2)

Hillnut - Voor de mensen die de uitzending hebben gemist. De zin en onzin van Wilders zijn uitlatingen. Nee Geertje, mijn stem krijg je nog steeds niet. Mooie vergelijking met wat de Nazi's deden met de Joden en de uitspraken in de Talmoed. Wanneer ga jij je boek schrijven Geert?

Delen |

DIT VINDEN JULLIE ERVAN

Wilders is een mongool die zijn eigen graf heeft gegraven. Mensen roepen dat ze op hem stemmen omdat ze iets veranderd willen zien tegen onder andere de moslims. Mensen willen niet dat het zo ver gaat dat Wilders aan de macht komt en daarom zal hij met de verkiezingen vrijwel geen stemmen krijgen. Alleen de sukkels die geen verstand hebben zullen daadwerkelijk stemmen op hem.

Politiek Den Haag, er moet wel iets gebeuren. De zachte aanpak werkt niet. Misschien is het beter om de de "buitenlanders" anders aan te pakken en sneller het land uit te zetten.

EigenMening, 05-05-2010 om 19:56

En dan nog iets,

Als Wilders zijn steun geeft aan Israël zegt dat voor mij genoeg. Dat land zit vol met oorlog. Het is verkregen met hebzucht omdat ze na de tweede wereld oorlog zielig waren dat alles werd toegestaan. Ze vinden zichzelf nu nog steeds zo zielig. Nu is dat niet meer nu zijn ze zelf verantwoordelijk.
Laat Palestina met rust en vertrek uit de stukken waar je niet hoort.

Leef en laat leven.
Geef anderen het respect wat je vindt dat je zelf ook behoort te krijgen.

EigenMening, 05-05-2010 om 20:05

Waar staat "Hillnut" eigenlijk voor? Spuit 11??
Nu wéér de discussie proberen te starten die de enge linksmensjes al lang hebben verloren. Hou toch eens op met dat moddergooien naar Geert Wilders. Zijn succes heeft hij te danken aan het ongenoegen van de kiezer. Precies zoals de SP een aantal jaren geleden. Wilders is een gevolg, geen oorzaak zoals de afgunstige blinde linksjes willen laten geloven. Alleen al het feit dat deze propaganda wordt uitgezonden door Zembla-bla-bla-bla zegt al genoeg. Nu Wilders, over een paar jaar weer linkse verkwisters. Gewoon op jullie beurt wachten. Stelletje jankende zielepoten. Dit land staat tot aan zijn nek in de shit en de o, zo sociale linkse angsthaasjes knijpen willens en wetens hun neus dicht. Schandalig!
Dan toch nog even dit:
Hitler was uitgesproken links. De Marianne Thieme van de jaren 30. De besnorde voorloper van Marijnissen. Zo links als de tering. Net als Wilders. Leg de verkiezingsprogramma's even naast elkaar, probeer te lezen en ontdek dat de PVV vooral niet aan de macht moet komen vanwege zijn onzaligmakende plannen om de verzorgingsstaat uit te breiden. De PVV is mij te links, daarom stem ik VVD.
Wilders met Hitler vergelijken is triest en oliedom. Wat vooral overeenkomt is het linkse ideaal van de verzorgingsstaat. Verder was Hitler een geloofsidioot die het oude testament als handboek had. De joden moesten dood omdat ze Christus hadden vermoord. Wilders wil een rem op uitvreters die denken dat ze hier alles kunnen maken. Wilders verstaat als politicus uitstekend wat er in de samenleving speelt. Net als Jan Marijnissen 5 jaar geleden.
Jullie linkse eikels hebben altijd zo'n grote waffel over anderen, maar dit heet democratie. Wen er maar aan, volgende keer beter.

nees, 05-05-2010 om 20:22

@nees
"Wilders is een gevolg, geen oorzaak...", ik denk dat ik daar niets meer aan toetevoegen heb. Heel Nederland in een notendop.

Radnus, 05-05-2010 om 20:34

Nees,

de afgelopen 40 jaar zijn er 12 kabinetten met de CDA als grootste partij geweest tegen 3 met PvdA. In deze kabinetten is 10 keer de VVD als tweede partij coalitiepartner geweest. Valt wel mee met die "linkse" politiek in dit land lijkt me. Tenzij je ook tegen "linkse hobby's" bent zoals de WAO, AOW, WW, ZW etc?
De vrijheid van de islam hier is vooral te danken aan de CDA (vrijheid van geloof) en de VVD (liberalisme).
Intergratie is altijd door de VVD wegbezuinigd.
Die "vervloekte"euro is een VVD stokpaard geweest (Zalm, gesteund door Wilders)
Misschien moet je je even in de geschiedenis verdiepen voordat je anderen nablaat. Verdiep je dan ook nog even in Adolf Hitler, wat je daarover schrijft raakt kant nog wal.
Zo te lezen lijk je eigenlijk meer anti-establishment, dat was in de jaren '80 en '90 vooral weggelegd voor links radicalen (kraakbeweging / punkbeweging etc. waar Wilders vroeger ook bij zat).

Gilt Weer'es, 05-05-2010 om 21:00

Jammer Nees, je gebrek aan inzicht en visie is tenenkrommend. Lees je eens daadwerkelijk in over een onderwerp, dat helpt.

koningkoos, 05-05-2010 om 21:45

@ koningkoos;

Heb ik gedaan, zou je ook eens moeten doen.

@ Gilt Weer'es;

Nog een keer goed lezen helpt misschien.

nees, 05-05-2010 om 22:15

Het moet inderdaad niet steeds een zwarte Suzuki Swift te zijn.

Te zien aan de reactie van het plebs gisteren, ziet het er prachtig uit voor Geert...

Wat een bende wezels ! (maar dat wisten jullie al)

jopie, 05-05-2010 om 22:58

gelijk hillnut zegt: de zin en de onzin..want ergens zit er een waarheid in..en slaat hij de nagel op de kop... gelijk ik al jaren zeg: rechts en moslims hebben 1 ding gemeen: het zijn de nazi's van de 21ste eeuw. want hun basisprincipes zijn knots hetzelfde.
met een verschil; de een noemt men een racist; bij de ander heet het vrijemeningsuiting. (lees: misbruik maken van het recht op...)

anck-su-namun, 06-05-2010 om 00:52

Hoe kan men misbruik maken van een eigen mening? Als ik iets vind wat anderen niet aanstaat, is dat dan misbruik? Hoe kan ik uberhaupt misbruik maken van een mening als ik de vrijheid heb om een eigen mening te hebben, en indien ik daar behoefte aan heb deze aan anderen mee te delen? (dit is geen flame, troll of wat dan ook, ik vraag me het echt af)

Radnus, 06-05-2010 om 01:43

@ Radnus

Iedereen heeft natuurlijk recht op een eigen mening, en die vervolgens ook te verkondigen

Maar!, laten we een voorbeeld nemen:

Radnus, ik vind je een lul
Radnus reageert: Waarom dan?
Gewoon, omdat ik je gewoon een lul vind.

Ik neem aan dat je hier geen genoegen aan neemt, dus een gegronde reden zou die mening wellicht rechtvaardigen.

Dit raakt gelijk het probleem van de vrijheid van meningsuiting:

Ik vind dit of dat, maar nog lang niet iedereen heeft daadwerkelijk gegronde argumenten voor die redenen, het zijn allemaal PERSOONLIJKE meningen, en DAT moet kunnen.

Wat Zembla heeft laten zien (terecht of onterecht) is dat de mening van Wilders nergens op is gebaseerd, maar loiuter uit persoonlijke angst tegen de islam. Van mijn part, dat mag, en zelfs miljoenen nederlanders samen met hem mogen ook die angst met hem delen.

Alleen het probleem is, als politicus vind ik dat je de samenleving met ratio toe moet spreken, en dat mis ik een beetje van Wilders. Een misbruik maken van je eigen mening is naar mijn idee als je alleen maar meningen collecteert die overeenkomen met je eigen mening, en daar vervolgens politieke gewin uithalen (=populisme).

De vraag is dan: waarom is een rationeel argument belangrijk?

Overtuigingskracht: Ik ben niet namelijk niet zomaar overtuigd als iemand zegt dat Radnus gewoon een eikel is

Tractatus, 06-05-2010 om 05:54

Ik ben toch bezig: @ nees

Wilders heeft duidelijk gezegd dat hij de goede moslims omarmt, maar dat hij heel hard wil optreden tegen diegenen die de boel verzieken (extremistische moslims). dus wilders vergelijken met de nazi's is veruit BELACHELIJK.

Maar, aan de andere kant ( ja, ik verzin het zelf niet) wie niet van de geschiedenis leert, is gedoemd om het te herhalen. Zembla probeert dit te benadrukken, alhoewel op een sterk links-ideologisch gerichte manier. Ik deel erg in hun analyse, alleen jammer dat tegelijkertijd de conclusie ook mijn strot wordt ingeduwd.

maaruh, ik ben de draad van mijn lamheid kwijt, dus doe gewoon een beetje lief.

Want 'jullie linkse eikels' en 'De joden moesten dood omdat ze Christus hadden vermoord', vind je gek dat je op vvd stemt

Tractatus, 06-05-2010 om 06:13

@nees
Mijn excuses, ik begreep uit je stukje dat je je niet verdiept had in het onderwerp. Uit je opmerking begrijp ik dat je dat wel hebt gedaan. Ik kan je uiteraard niet verantwoordelijk houden voor een gebrek aan intellect.

koningkoos, 06-05-2010 om 08:16

nees,

op jouw aanraden heb ik je pleidooi nog eens goed over gelezen. Sorry jong, je raakt kant noch wal. Oké, je slotconclusie is dat je VVD gaat stemmen, kan ik inkomen, geen slechte keus. Maar je motivatie stuitert nog harder dan een pingpongbal. Ik ben toch wel benieuwd hoe je Adolf Hitler, Marianne Thieme en Jan Marijnissen in een zin kan proppen. Kun je dat nog eens toelichten en onderbouwen? Eventueel met een verwijzing naar enige literatuur hierover. Tenzij je deze wijsheid helemaal zelf hebt bedacht natuurlijk.
Of wilde je van je recht op meningsuiting gebruik maken door lekker te schelden, kankeren en zeiken op alles wat je niet aanstaat om je dan vreselijk kwaad te kunnen maken op iedereen die het er niet mee eens is? Dat schijnt nogal een trend te zijn....

Gilt Weer'es, 06-05-2010 om 08:52

Ik ben het niet eens met Wilders, maar wat Zembla hier doet is een ongelooflijk politiek rood gekleurd verhaal vertellen. Persoonlijk vind ik deze uitzending ongelooflijk onverantwoord en zou er van mij best iemand ontslagen mogen worden bij de Vara - NPS.

KleinVogeltje, 06-05-2010 om 09:23

Ik zal mijn streekgenoot Nees even bijvallen. Hitler was wel degelijk links. Voor diegenen die daar meer over willen weten:

http://www.libertarian.nl/wp/2005/07/was-hitler-links/

Hitler was rooms-katholiek. In Mein Kampf schreef hij daar uitvoerig over, alsmede de reden waar de haat voor joden uit voortvloeide. Kan ook teruggelezen worden.

De rol van de katholieke kerk was nog veel groter. Vlak na de oorlog werden onder codenaam Odessa vele ss-ers naar zuid-amerika gevoerd met behulp van het vaticaan, welke ze valse paspoorten verschaften.

En nu weet ik ook niet meer wat ik wilde zeggen.

TPFKAD, 06-05-2010 om 12:12

@Tractatus,
Maar dan heet dat toch "misbruik maken van de mening VAN ANDEREN" althans zo zie ik het. Eveneens is angst een gezond gevoel, en men vormt meningen vrijwel altijd op gevoel. Gevolg hiervan is dan een mening eigenlijk geen argument nodig heeft om ondersteund te worden; het onderbewustzijn kan gevoelens opwekken die voor de buitenwereld onverklaarbare "meningen" geeft. Denk ik dan maar.

Goh, misschien dat er nog iets van het oude Jaggle terugkomt...

Radnus, 06-05-2010 om 13:56

Het gaat allemaal om perceptie jongens, perceptie.

Panzerschrek NL, 06-05-2010 om 13:56

@ radnus, zou het ooit nog goed komen met jaggle?

TPFKAD, 06-05-2010 om 15:09

@ Radnus

Je hebt absoluut gelijk, bedenk ik me net. Men kan immers niet zijn eigen mening louter als mening voorhouden. Die mening is namelijk al geintegreerd in zijn manier van leven, dus misbruiken van je eigen mening klinkt alsof er een tweede 'ik' bestaat die de mening van de eerste misbruikt; wat kolder is natuurlijk.

(jenever en helder gingen ff niet door een deur)

Wat angst betreft, ook daar heb je enigszins gelijk in. Het is natuurlijk af te vragen hoe rationeel mensen (kunnen) zijn, en of rationele gedachten de meest bevredigende beslissingen geven valt ook te betwijfelen. Er bestaat binnen de academische wereld een groot interesse naar het maken van beslissingen onder onzekere omstandigheden, en hieruit blijkt dat irrationele beslissingen toch het best uit de bus komen.

Maar de wijsheid: angst is een slechte raadgever, bestaat niet voor niets. En ik had ook over de taak van de politicus, en dat is dus niet inspelen op die angst, maar mij overtuigen met degelijke rationele argumenten. Hun taak is de rationaliteit als het ware injecteren in de maatschappij.

Tractatus, 06-05-2010 om 17:01

wat een hoop gelul allemaal!!
go wilders go!

angus, 06-05-2010 om 17:25

@Tractatus,
Ben je als politicus niet een vertegenwoordiger van het/een volk? Dat je bepaalde ideeën in kaart moet brengen opdat er oplossingen kunnen gevonden worden? Is angst niet een emotie die tegen individuën/groepen het signaal geeft dat men zijn/haar eigen hachje moet redden (waar in eerste instantie niks mis mee is, in de natuur heeft angst veel levens weten te redden)? Gewoon benieuwd.

@TPFKAD,
Geen idee. Wel jammer dat er minder schokkende beelden zijn dan vroeger. Tegenwoordig hangen we blijkbaar meer vast aan het meehelpen van angst en haat zaaien (of de mensen die dat doen). Oh, en kan je alsjeblieft een andere naam nemen, ik heb moeite met de uitspraak (lol).

@de rest,
Begrijp mij niet verkeerd. Ik ben het zeer zeker niet met alles eens wat Wilders zegt. Ik ben het alleen zo zat dat anderen in de angstzaaiïng meegaan, Wilders op het doel heeft en eigenlijk meesurfen op zijn "succes". Deze andere politici zaaien net zoveel angst als zij claimen dat Wilders doet (objectief blijven) omdat daar blijkbaar meer zetels mee te winnen valt dan daadwerkelijk met echte concrete oplossingen te komen (D66 is naar mijn mening een duidelijk en hypocriet voorbeeld, daar kan men het later nog wel over hebben). Gewoon de beste man zoveel mogelijk negeren en met betere oplossingen komen die Wilders zijn "oplossingen" overtreffen doen ze niet.

Radnus, 06-05-2010 om 17:33

@ Radnus

Schrikken voor een grote neger kan inderdaad positief uitpakken, maar soms zijn er ook irrationele angsten, bijv. voor muizen of vliegen (terwijl auto rijden statistisch gezien veel gevaarlijker is), die je in principe moet overwinnen.

Angst is een soort ziekte tot de dood, daar kom je niet zomaar vanaf. Het gaat mij niet om het posietieve of negatieve effect van angst. Maar het gaat mij meer om wat ik dan van een politicus verwacht, namelijk dat hij mij verstand inspreekt, in plaats van angst inboezemt. Ik bedoel als Wilders nu gefundeerde argumenten kan opbrengen, dan roep ik ook gelijk 'go wilders go'...je weet wel

En of politicus vertegenwoordiger hoort te zijn van een volk, dat vind ik een lastige vraag. Kan iemand tegelijk een vertegenwoordiger zijn van angus en Gilt Weer'es?

Tractatus, 06-05-2010 om 18:18

Het is zo jammer dat mensen alleen maar hameren op Wilders' islam politiek. Ok, dat is wel het meest makkelijke punt om hem op aan te vallen, hij is nou eenmaal niet echt genuanceerd wat dat onderwerp betreft.
Maar aan de andere kant, ook daar heeft hij deels gelijk in. Hoeveel mensen/stichtingen/omroepen/enz. geven tegenwoordig niet toe aan de vele bedreigingen die geuit worden uit die hoek? Ik word daar ook een beetje moe van, telkens weer dat kleinzerige gezeur van die extremisten. South Park, berenpak, bedreiging -> censuur. Het kan toch niet zo zijn dat we straks alles mogen zeggen/doen/uiten, behalve dan de o-zo-gevoelige onderwerpen uit de koran? Jammer, het is hun geloof, zij mogen de afbeeldingen niet gebruiken volgens de geleerden, maar kom op, dat geldt toch niet voor ons niet-moslims? Op deze manier vallen wij ook onder hun wetten en regels. En dat is nu net hetgene waar ik niets voor voel.

TPFKAD, 06-05-2010 om 19:14

@Tractatus,
Nouja, als je geen vertegenwoordiger bent van een bevolking(-sgroep), wat ben je dan? Volgens mij hou je dan lobbyist, machtswellusteling of carriere prikkie over. Of iets compleet kansloos dat hooguit in de Kamer zit opdat de andere parlementariërs nog wat te lachen hebben (een onbewuste clown onder de politici).

Alles op alles, het mag duidelijk zijn dat Wilders aandacht weet te krijgen, iets wat toch een teken moet zijn dat "de andere" politici iets (al jaren misschien) fout doen. Als in een democratie door de bevolking (bij wie de overheid in dienst is, wat men nog wel eens wilt vergeten) wordt te kennen gegeven dat men zich ergert aan iets, dan moet men daar iets aan doen, en niet deze ergernissen als uiterst lage prioriteit gaan behandelen. Tot in hoeverre Wilders zijn positie aan zijn achteban heeft te danken of juist zijn achterban heeft gecreëerd, het feit dat hij een achterban heeft mag duidelijk zijn dat er mensen zijn die zich wel in zijn verhaal vinden. Eveneens een teken dat het "probleem" jarenlang genegeerd is.

Radnus, 06-05-2010 om 19:23

@ TPFKAD

Ik vind het zo'n BS, dat 'rechtse' mensen monopolie hebben aan de ergernis die je net beschrijft.

Kunnen we niet in plaats van wedloop te maken op wie-het-meest-aan-moslims-ergert, 'gewoon' denken aan realistische oplossing.

Tractatus, 06-05-2010 om 19:42

@ TPFKAD
ISBN 90-274-1690-7
Informatie is overal, de waarheid maar op 1 plek.

koningkoos, 06-05-2010 om 19:47

@ koosie, wat wil je daarmee zeggen? Als je de waarheid maar uit 1 boek haalt ben je vrij beperkt bezig. Ik wil niet zeggen dat Kershaw, want daar heb je het over, de plank volslagen mis slaat, want hij heeft een prachtige 2-delige biografie geschreven. Maar lees Mein Kampf maar eens, staat zijn eigen visie in beschreven. Tot zover de waarheid die maar op 1 plek te vinden is.
De link die ik gaf gaf een uitgebreide beschrijving van hoe iemand z'n standpunten in de samenleving gezien kunnen worden als links dan wel rechts. Dat heeft niets met een biografie van hiter te maken. Dat wij hitler nu als rechts beschouwen wil niet zeggen dat dat in zijn tijd ook gold.

En wat betreft de katholieke kerk en de rol van deze in de oorlog en tevens daarna, bewijze ODESSA, ook dat kan je in de archieven napluizen.

Maar koningkoos, verklaar eens nader wat je bedoelde met die biografie?

TPFKAD, 06-05-2010 om 20:17

Lezen, TPFKAD, lezen is de sleutel.

koningkoos, 06-05-2010 om 20:55

Koningkoos, die 2-delige biografie staat, nadat ik hem gelezen heb, bij de rest van de verzameling in de boekenkast. Maar wat was nu, nogmaals, je punt?

TPFKAD, 06-05-2010 om 21:00

@ TPFKAD

Hartelijk dank. Gelukkig nog iemand die zich niet zomaar een gecreëerde geschiedenis op de mouw laat spelden.

@ Koningkoos

Je zit er mijlenver naast. Misschien is je geest iets te bekrompen. Geeft niets, maar als je niet meer uit kan kramen dan "gebrek aan intellect, inzicht en visie" krijg ik sterk de indruk dat je vooral jezelf weerspiegelt. Een biografie als niets dan de waarheid pretenderen getuigt niet echt van een juist realiteitsbesef.

@ Gilt Weer'es

Niet in 1 zin. Het zijn er 3. In tegenstelling tot wat je zegt heb je dus niet goed gelezen. Maar ik begrijp wat je bedoelt. Komt ie;
Toen de NSDAP onder leiding van vegetarische Hitler in 1933 regeringsmacht kreeg werd onmiddellijk de vivisectie verboden en in vervolgens 1934 de vossenjacht. Er werden nationale parken aangelegd, campagnes gevoerd voor het eten van volkorenbrood, streekprodukten en fruit van het seizoen en biologisch dynamische landbouw werd gestimuleerd. Tot zover het vergelijk met Marianne Thieme.
De NSDAP richtte zich vooral op de zwakste en meest kwetsbare groepen van de samenleving. Ze zetten zich in tegen de kinderarbeid en voor een goede oudedagsvoorziening. Tevens sprongen ze in de bres voor de kleine middenstander en gingen ze de strijd aangegaan met de grote warenhuizen. Ze waren tegenstander van de vrijhandel. Kinderbijslag en wezenuitkering tot het 18e levensjaar is in het leven geroepen door diezelfde NSDAP met Hitler aan het roer. Daarnaast hadden ze nog een groot ideaal, een Duitsland zonder klassen. Het dichten van de sociale kloof.
Tot zover het vergelijk met Jan Marijnissen.

Lukraak kankeren op iemand met een andere mening laat ik aan de linkerzijde over. Daar was mijn hele pleidooi juist uit voortgekomen.

nees, 06-05-2010 om 21:38

@nees
Zolang jij de tegenstellingen van links vs. rechts nog vertaald als slecht vs.goed kan ik alleen maar medelijden met je hebben.

@TPFKAD
Als je de biografie daadwerkelijk gelezen had was je nooit met zo'n lullig artikel op de proppen gekomen.

koningkoos, 06-05-2010 om 22:04

Hoi nees,

Natuurlijk heb ik het wel gelezen, alleen scroll ik niet steeds naar boven om op de punt te analyseren waar ik op reageer. Later zag ik al dat ik beter "in een adem" had kunnen gebruiken. Toch bedankt voor je scherpte.

Eén ding: In de verzorgingsstaat van Hitler was het wel de bedoeling dat zij die niet aan die maatschappij konden meedoen (bijv. gehandicapten) opgeruimd moesten worden en alleen genetisch gezonde mensen zich mochten voortplanten, het liefst binnen hun eigen "ras". Dit doel mocht door de leider desnoods met geweld aan het volk opgedrongen worden. Dit is maar één verschil met het socialisme van Marijnissen (waar ik overigens nooit op zou stemmen, ik vind de SP te veel naar communisme neigen). Het bomen knuffelen van Thieme ontgaat me nog steeds een beetje hierin.

@ allen:
Wat ben ik blij dat deze discussie eindelijk wat meer niveau krijgt dan een beetje schelden tussen voor- en tegenstanders van Wilders. Helaas ben ik te druk (zelfstandig ondernemer) om hier heel veel tijd in te steken, hoe graag ik ook zou willen.

Gilt Weer'es, 06-05-2010 om 22:05

Interessante discussie met feitenkennis. Dat zie je zelden op Jaggle. Wat me wel opvalt is dat hillnut zich afzijdig houdt in deze discussie terwijl hij hem met zijn geblaat toch aangezwengeld heeft. Of is hij zich razendsnel aan het inlezen?

Jeppo, 06-05-2010 om 22:15

@ koningkoos.

VertaalT bedoel je waarschijnlijk, intellect! Je blijft het proberen hè? Je ziet dingen die er niet zijn, beste koos. Vraag maar aan st. Nicolaas of Sneeuwwitje. Heb met mij overigens vooral geen medelijden.

@ Gilt Weer'es

Ik ben geen directe voorstander van Wilders hoor. Ik hekel alleen het wijzende vingertje van links. De pot verwijt de ketel.
Met Cohen aan komen dragen bijvoorbeeld. Die kneus laat Amsterdam opengegraven en failliet achter en moet zogenaamd minister president worden. Totaal geen verstand van economie en zelfs bij de linkse spreekbuis Nova met een mond vol tanden zitten. Hoe blind moet een mens zijn om daar warm voor te lopen? Wat mij opvalt is dat degene die het hardst Wilders veroordelen, vaak mensen zijn die uit gewoonte op een bepaalde partij stemmen. Dat is nog veel triester dan achter iemand aan hobbelen die de problemen bij naam noemt en daar, goed of slecht, maatregelen tegen wil treffen. Als Wilders het niet blijkt te kunnen verdwijnt hij vanzelf weer van het toneel en zal de PVV, net als de SP een nietszeggend boe-roep partijtje worden.

nees, 06-05-2010 om 22:45

Eeh, koningkoos, waarom zou ik na het lezen van die biografie niet met zo'n lullig artikel op de proppen komen? Ik vind het persoonlijk geen lullig artikel, slechts een uiting van het linker karakter van hitlers sociale ideeën destijds. Of dat artikel lullig is of niet, ik heb het niet geschreven. Ik had best een uur of 4 kunnen besteden aan het vinden van het beste artikel omtrent deze kwestie, punt blijft dat hij links was. Daar doet het lullige artikel niets aan af. Ik vind dit een beetje trappen naar de verkeerde.

TPFKAD, 06-05-2010 om 22:54

En ik zou het toejuichen dat alle politici eens het lef zouden hebben om de dingen te benoemen zoals ze zijn, en niet blijven strooien met de woorden: multiculturele samenleving, andere culturen respecteren en al dat soort lieve woordjes om maar vooral niet daarop aangevallen te kunnen worden.
Ik ben geen voorstander van Wilders, noch ben ik tegenstander van Wilders. Dat vind ik ook zo'n Bush uitspraak: als je niet voor ons bent ben je tegen ons. Nee, ik ben voor eerlijke politici die zeggen waar ze vinden dat dingen kunnen verbeteren. En dat heeft er de afgelopen 12 jaar toch wel aan ontbroken.

TPFKAD, 06-05-2010 om 22:59

Ben het helemaal eens met TPFKAD, ik ben niet voor maar ook niet tegen Wilders. Hij roept inderdaad dingen waar heel veel Nederlanders zich in kunnen vinden. Dat zal toch niet voor niets zijn. Hij lijkt me geen dom persoon maar heeft soms/ regelmatig vreemde uitspraken en voorstellen. Dat door zijn uitspraken of eventueel regeren de samenleving zal verharden, daar heb ik geen enkele moeite mee. De samenleving verhardt nu ook terwijl hij niet aan de macht is.

Dat er overeenkomsten zijn met Hitler is wel erg gemakkelijk. Zoals Nees al aangaf kun je vele mensen/ partijen linken aan Hitler en andersom qua ideeën. Zowel links als rechts. En ook al mocht Wilders wel heel veel gemeen hebben met Hitler, wij zijn geen slaafs volks zoals de Duitsers. Wij zullen nooit blind achter 1 persoon of partij aanlopen. Wij staan in heel de wereld bekend als een nuchter maar kritisch volk. Als Wilders inderdaad gaat regeren in de toekomst en hij gaat rare fratsen uithalen is hij zo weer ridder te voet. Ik zie hem trouwens voorlopig nog niet gaan regeren, de irritatie in de samenleving zal veel groter moeten worden wil hij echt veel stemmen gaan halen.

By the way, ik zie hem met die geblondeerde kop van hem niet Die Endlösung van de Islam bespreken met de 2e Kamer.

Jeppo, 07-05-2010 om 09:11

HELP GEERT........HELP!!!!!

Links Tuig BAH!!!, 12-05-2010 om 11:56
  • Om trollen en spambots een halt toe te roepen zul je je helaas moeten registreren om een reactie te kunnen plaatsen.
    Word lid! of Login
  • Lees voordat je reageert eerst onze huisregels.
  • Maak e-mailadressen en links klikbaar door ze tussen [url] en [/url] te zetten. Plaats een afbeelding door de URL tussen [img] en [/img] te zetten. Plaats een video van Youtube door de ID van het filmpje tussen [youtube]ID[/youtube] te zetten. http://www.youtube.com/watch?v=0ziNuksz5AM wordt dan [youtube]0ziNuksz5AM[/youtube]